Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників за 2016-2017 н.р.

Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:"Майстерність педагога: його творча ініціатива, удосконалення методів, форм роботи з учнями".

Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:

· підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;

· забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;

· озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;

· вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;

· координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;

· сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:

· організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;

· координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;

· планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;

· організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;

· обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалами узагальнення передового досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;

· оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників.

За період 2015-2016 навчального року було проведено 3 засідання МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводились психологічні тренінги, розглядались питання формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, вивчалася робота, яку проводили класні керівники з профілактики правопорушень серед підлітків, система роботи з обдарованими дітьми, вивчалися новинки педагагічної літератури та передовий педагогічний досвід. У роботі МО брали участь класні керівники усіх класів.

В якості основних форм роботи визначені тематичні засідання методичного об’єднання; участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові; районні семінари вихователів й класних керівників на базі нашої школи; огляд класних колективів; відкриті виховні заходи; звіти про роботу; співбесіди, знайомство з новинками методичної літератури тощо.

Слід відмітити, що класні керівники здійснюють свою діяльність у тісній співпраці з бібліотекарем Зіновою Т.М., шкільним психологом Лободою В.В., соціальним педагогом Копильцьом О.М, педагогом-організатор Зубарєвою Н.С. В школі склалась добра традиція взаємодопомоги практичної й методичної, взаємовідвідування виховних заходів, спільне їх проведення, принциповий підхід до оцінювання роботи, зацікавленість класних керівників, вихователів та керівників гуртків у спільному обговоренні й реалізації проблем навчально-виховного процесу. В більшості випадків ця співпраця дає позитивні результати й на практиці, в тому числі й при проведенні відкритих виховних заходів, які крім інших мають на меті – удосконалення педагогічної майстерності.

Протягом навчального року класні керівники працювали над виховною проблемою школи, а саме: «Духовні орієнтири в освіті як засіб для формування національно-патріотичного виховання учнівської молоді». З метою національно-патріотичного виховання класним керівникам було рекомендовано провести відкриті виховні заходи, спрямовані на виховання почуття любові до батьківщини, рідного краю, поваги до державних символів.

Так, класні керівники початкових класів (Гавричкова Л.В., Рибіна О.М., Старікова Н.В, Овсієнко Ю.В., Зьома І.П.) провели родинні свята, до участі у яких залучили батьків. Традиційним у НВК є свято Веселкової країни.

Класний керівник 5 класу Лукашева Л.В. разом з класним керівником 6 класу Дікарєвою В.В. провели захід до нового року. Захід пройшов на високому рівні, з використання ІКТ та костюмів.

Класний керівник 8 класу Зіміна О.В. відповідала за проведення заходу до Дня рідної мови. Захід був проведений у формі тематичної лінійки.

Класний керівник 9 класу Калиниченко О.Ю. виховний захід до Міжнородного жіночого дня.

Класний керівник 10 класу Лєснікова В.О. була відповідальною за проведення заходу до Дня вчителя..

Соколова Н.М. (кл. кер. 11 класу) організувала свято до Нового року. Захід пройшов на задовільному рівні, тому що учні не досконало знали слова та погано орієнтувалися у сценарії.

Усі класні керівники залучають класні колективи до участі у патріотичних конкурсах та акціях. Так, НВК взяв активну участь у таких акціях:

· «Шановні наші вчителі» - привітання вчителів-пенсіонерів з Днем учителя.

· «Вони живуть поруч»- допомога людям похилого віку.

· «Джерела пам’яті» - пошукова діяльність, зібрання матеріалів для музеїв, що діють у НВК.

· . «Збери портфель другу» - збір шкільного приладдя та канцелярії для дітей з малозабезпечених родин.

· «Ми за здоровий спосіб життя» - просвітницька діяльність волонтерів щодо профілактики ВІЛ, СНІДу, туберкульозу,грипу тощо.

· «Твори добро на радість людям» - збір коштів для придбання солодощів для учнів Кремінської школи-інтернату№ 1(у рамках відзначення Дня інваліда»).

· «Зустріч пернатих друзів» - виготовлення та встановлення шпаківень.

· «Зробимо місто чистим» - трудові десанти щодо благоустрою вулиць мікрорайону.

· «Врятуємо життя разом» - адресна допомога хворим людям.

· “Напиши листа солдату” , до якої долучилися школярі всіх регіонів України. Для воїнів, за їхніми словами, ці подарунки завжди були особливо очікуваними і стали справжніми оберегами, які вони носили біля серця.

· «Теплі речі воїнам АТО» - збір речей та коштів на підтримку воїнів у зимовий період.

· «Привітай захисника зі святом» - виготовлення листівок до Дня Захисника України, до Дня Збройниї Сил України, до Великодня тощо.

· «Допомогти легко» - збір речей для мешканців Авдієвки.

Залучення учнів до акцій патріотичного спрямування не тільки виховує в учнях патріотизм, а й сприяє розвитку почуття гордості за сміливих юнаків, які захищають нашу державу, її цілісність та недоторканність.

Усі класні керівники мають план виховної роботи, складений за розділами: 1) аналіз роботи за минулий рік; 2) цілі та завдання виховної діяльності; 3) психолого-педагогічна характеристика класу; 4) основні напрями діяльності та справи класного колективу; 5) індивідуальна робота з учнями; 6) основні виховні заходи; 7) робота з батьками; 8) вивчення стану та ефективності виховного процесу в класі.

Виходячи з вище зазначеного, вважаю, що робота методичного об’єднання класних керівників у 2016-2017 н.р. проведена на достатньому рівні. Але й були недоліки:

· низький відсоток відвідування класних зборів батьками;

· невчасна здача документації (виховних планів роботи, звітів класних керівників з виховної роботи за І, ІІ семестр);

· не відповідальне ставлення до організації відкритих виховних заходів.

Для вирішення проблем у 2017-2018 н.р. перед членами МО поставлено задачі:

1. Класним керівникам:

1.1. Вдосконалювати роботу за пріоритетними напрямами виховної діяльності;

1.2. Індивідуальну роботу з батьками зробити основним способом взаємодії школи і сім’ї;

1.3. Організувати взаємовідвідування позакласних заходів;

1.4. Висвітлювати сої досягнення з виховної роботи на шкільному сайті.

У наступному навчальному році продовжити роботу над реалізацією проблеми : "Майстерність педагога: його творча ініціатива, удосконалення методів, форм роботи з учнями".

Кiлькiсть переглядiв: 3497