Сучасний учитель в інноваційному просторі

Сучасна концепція безперервної педагогічної освіти зорієнтована на потреби особистості, суспільства, держави та розширення освітнього простору педагогів. Особливо актуальною проблема самоосвіти учителів стала в умовах інформаційного суспільства, де доступ до інформації, вміння працювати з нею є ключовими. Трансформація отриманої інформації в знання - це важлива сходинка до вдосконалення майстерності учителя. Педагог, який володіє вмінням здобувати інформацію з різноманітних джерел і використовувати ці знання в професійній діяльності, має можливість перейти до цілеспрямованої науково-практичної, експериментально-дослідницької діяльності, а це, в свою чергу, впливає на якість та результативність освітньо-виховного процесу.
Які ж ці джерела знань, і де їх шукати? У загальному випадку, всі джерела поділяються на джерела знань, які сприяють особистісному зростанню, і джерела, що сприяють професійному зростанню. Однак вони можуть сприяти і того і іншого одночасно як, наприклад: Інтернет-ресурси, тренінги, вебінари, семінари, конференції, майстер-класи, заходи з обміну досвідом, курси підвищення кваліфікації, проекти.
Проте, кожна діяльність (у тому числі отримання й трансформація знань) безглузда, якщо в її результаті не створюється певний продукт, чи немає яких-небудь досягнень. Саме це ставимо за мету, коли залучаємо педагогічних працівників школи до різних форм самоосвіти. Отриманні знання, навички педагоги впроваджують в практику своєї роботи. Це може бути розробки сценаріїв, досліджень, дидактичних матеріалів; вироблення методичних рекомендацій по застосуванню нової інформаційної технології; розробка та проведення відкритих уроків; проведення тренінгів, семінарів, майстер-класів; узагальнення досвіду з досліджуваної проблеми; видання статей, написання проектів тощо.


Досвід виховної роботи екологічного спрямування
НВК «Кремінська ЗОШ №3 – ДНЗ»

Презентується досвід роботи НВК «Кремінська ЗОШ №3 – ДНЗ» щодо організації еколого-натуралістичного виховання учнівської молоді, виявлення та розвитку обдарованих учнів.

Ініціатором впровадження нових форм еколого - краєзнавчої роботи, яка має за мету формування у школярів моделі екологічно грамотного ставлення до навколишнього природного середовища, поглиблення знань та компетенцій учнів в дослідницькій роботі, залучення учнів школи до практичної природоохоронної діяльності став шкільний клуб «ЕКОСВІТ», заснований у 2009 році, керівник клубу учитель біології та географії Лукашева Л.В.



П’ята міжнародна науково-методична конференція з медіаосвіти та медіаграмотності
м. Київ, квітень 2017 р.

/Files/images/mo/foto/01.jpgДиректор школи Решетняк І.В. взяла участь у П’ятій міжнародній науково-методичній конференції з медіаосвіти та медіаграмотності «Практична медіаграмотність: міжнародний досвід та українські перспективи». Основними напрямками роботи конференції були: медіаграмотність як життєво необхідна навичка в сучасному соціально-політичному та культурному полі України; медіаосвіта і громадянське суспільство; медіаосвіта і медіаграмотність: інтегровані практики тощо.
Під час роботи секції «Організаційні та управлінські моделі медіаосіти» Решетняк І.В. ознайомила присутніх із планом впровадженням медіаосвіти в навчально-виховний процес навчального закладу, так як НВК «Кремінська ЗОШ №3 –ДНЗ» стала експериментальним майданчиком всеукраїнського експериментального дослідження на 2017-2022 р.р. за темою «Стандартизація наскрізної соціально-психологічної моделі масового впровадження медіаосвіти у вітчизняну педагогічну практику».


Тренінг з підготовки тренерів з медіаграмотності
м.Полтава, квітнь 2017 р.

Заступник директора з ВР Попельницька І.Ю. під час навчання на 4-денному тренінгу з підготовки тренерів з медіаграмотності, який провела Академія української преси за підтримки DW Akademie в м. Полтаві у квітні 2017 року, мала нагоду оволодіти ефективними тренінговими методиками, техніками успішної взаємодії з учасниками, навичками інформаційної безпеки, пізнати секрети тренерської майстерності та стати компетентним фахівцем у сфері медіаграмотності.
Попельницька І.Ю отриманні знання використовує під час викладання варіативних курсів "Медіакультура" та "Основи медіаграмотності", проведення тренінгів з учнями, вчителями та батьками.

/Files/images/mo/foto/02.jpg /Files/images/mo/foto/03.jpg


Освітній проект «Змінимо країну разом»
Львівська обл., жовтень 2017 р.

В рамках проекту «Змінимо країну разом», у жовтні 2017 року, Овсієнко Ю.В., вчитель початкових класів, вирушила до Львівськоі області за новим досвідом та враженнями. Впродовж десяти днів Овсієнко Ю.В мешкала у місцевій родині, спілкувалася з педагогами та учнями початкових класів Городоцької ЗОШ№3 Львівської області, знайомилася з історичними пам’ятками міста, дала інтерв'ю редактору газети "Високий замок". Але найбільше враження залишися від проведених уроків у 1 класі.

/Files/images/mo/foto/014.jpg/Files/images/mo/foto/013.jpg/Files/images/mo/foto/015.jpg

Мовний форум для учнів 9-11 класів та учителів української філології з Олександром Авраменком
м. Сєвєродонецьк, листопад 2017 р.

/Files/images/mo/foto/04.jpg8 листопада 2017 року учитель української мови та літератури І.В.Решетняк взяла участь у мовному тренінгу за участю Олександра Авраменка, доцента Київського університету імені Бориса Грінченка, мовознавця. Присутні змогли повторити теми з морфології та лексики, які винесено на зовнішнє незалежне оцінювання, та перевірити свої знання з української мови за допомогою експрес-тестів.


Обласний семінар-тренінг для шкільних бібліотекарів
«Бібліотренінг як метод промоції дитячого читання»
м. Сєвєродонецьк, грудень 2017 р.

Семінар-тренінг, що відбувся 20 грудня 2017 року у м. Сєвєродонецьку, сприяв розвитку професійної компетентності бібліотекарів ЗНЗ щодо популяризації читання серед дітей та учнівської молоді в сучасних умовах. Присутні визначили проблеми, з якими щодня стикаються бібліотекарі у своїй роботі, серед основних – небажання дітей читати та відсутність сучасної дитячої літератури на полицях шкільної бібліотеки.

Шкільний бібліотекар Зінова Т.М. ознайомилась із сучасними методами виховної роботи, прослухала інформаційне повідомлення «Інсталяція як метод промоції дитячого читання», мала змогу створити власну книжкову інсталяцію і застосувати отриманні знання та навички у роботі з учнями школи.

/Files/images/mo/foto/017.jpg/Files/images/mo/foto/016.jpg/Files/images/mo/foto/019.jpg


Обласна науково-практична конференція
«Розвиток громадянських компетентностей у сучасній освітній практиці»
м. Сєвєродонецьк, грудень 2017 р.

Основною метою конференції, яка відбулася 21 грудня 2017 року в рамках швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», стала підтримка сталого розвитку громадянського суспільства за допомогою поширення знань про освіту для демократичного громадянства та освіту з прав людини.
У роботі конференції взяли участь директор НВК Решетняк І.В. та заступник директораз ВР Попельницька І.Ю.
І.В. Решетняк поділилась досвідом упровадження проекту DOCCU у навчальному закладі.

/Files/images/mo/foto/06.jpg /Files/images/mo/foto/07.jpg


Тренінг «Вчимося жити разом» для вчителів початкової, основної і старшої школи
м. Кремінна, гудень 2017 р.

Рибіна О.М., Копилець О.М., Решетняк І.В., Зінова Т.М., Лобода В.В., Непран М.В., Мартиновська Л.В., Лєснікова В.О. під час тренінгу «Вчимося жити разом» ознайомилися з методикою викладання тренінгового курсу, отримали можливість провести в ролі тренера окремі уроки-тренінги для учнів 5-10(11) класів за означеним курсом. Отриманні знання реалізуються на уроках з основ здоров'я, на виховних годинах та при організації різних форм роботи на уроках-тренінгах.

/Files/images/mo/foto/08.jpg


Тренінг за програмою HEART – зцілення та навчання через творчість
м.Святогорськ, листопад 2017 р.


27-29 листопада у м.Святогорськ незалежною міжнародною організацією, яка займається проблемами дітей, Save The Children було проведено тренінг «Heart – зцілення та навчання через творчість». В цьому проекті взяли участь практичний психолог Лобода В.В. та вчитель початкових класів Рибіна О.М.
Під час тренінгу учасники навчалися використовувати арт-терапевтичні підходи для надання психосоціальної підтримки дітям, які постраждали в результаті серйозного або хронічного стресу.
Лобода В.В. та Рибіна О.М. поділилися здобутими вміннями та навичками з учителями школи з метою ефективного використання методів творчого навчання на основі мистецтв та розпочали впровадження програми HEART в навчально-виховний процес.

/Files/images/mo/foto/010.jpg /Files/images/mo/foto/011.jpg


Обласний форум «Інноваційна діяльність навчальних закладів Луганської області – ресурс забезпечення якості освіти»
м. Сєвєродонецьк, жовтень 2017 р.

Обласний форум проводився 31.10.2017р. Представником від педагогічного колективу НВК був Калиниченко О.Ю., учитель трудового навчання та технологій, який працював в групі «Формування та розвиток фінансової грамотності засобами дошкільної та шкільної освіти: досягнення та перспективи».
Учасники форуму ділились творчими доробками за цією темою, показали на практиці досвід роботи викладання курсу «Фінансова грамотність» у старшій та молодшій школі.
Участь у форумі сприяла впровадженню елементів STEM-навчання на уроках трудового навчання та технологій.

/Files/images/mo/foto/012.jpg



Обласний форум «Заклади освіти Луганської області на шляху до реформування» м.Сєвєродонецьк, 29 березня 2018 року

На обласному форумі був репрезентований інноваційний досвід навчальних закладів – партнерів інституту.
Під час роботи секції «Виховні ідеї В. О. Сухомлинського в діяльності освітніх закладів Луганщини» учитель біології та географії, керівник екологічного клубу «ЕКОсвіт» Лукашева Л.В. виступила з доповіддю «Використання ідей В.Сухомлинського у формуванні та розвитку екологічної культури учнів». Лукашева Л.В. поділилася досвідом роботи навчального закладу щодо упровадження спадщини В. О. Сухомлинського в навчально-виховний процес.

/Files/images/mo/rob/020.jpg

Шоста міжнародна науково-методична конференція
з медіаосвіти та медіаграмотності
м.Київ, квітень 2018 р.

Попельницька І.Ю., заступник директора з виховної роботи, взяла участь у Шостій міжнародній науково-методичній конференції з медіаосвіти та медіаграмотності. Ірина Юріївна виступила з доповіддю, в якій висвітлила основні напрямки роботи щодо впровадження медіаосвіти та медіаграмотності у навчально-виховний процес НВК.

/Files/images/mo/rob/021.jpg


м. Лисичанськ, 14 травня 2018 року

14 травня 2018 року у Лисичанську Луганської області відбувся міжнародний форум Громадської ради по співпраці з церквами та релігійними організаціями при Міністерстві освіти і науки України, Центру «Аррупе» (Варшава), Благодійного фонду «Карітас Краматорськ», Комісії у справах освіти та виховання УГКЦ, Інституту релігійних наук Томи Аквінського в місті Києві, ГО «Київська батьківська християнська асоціація «Алетея» .

Під час роботи в групах учитель початкових класів Рибіна О.М. ознайомилась із європейським досвідом створення шкільного клімату і подолання конфліктних ситуацій у шкільному житті та взяла участь в обговоренні можливостей розвитку педагогічних підходів відповідно до Концепції «Нової української школи».


Кiлькiсть переглядiв: 485