Аналіз роботи методичного об’єднання класних керівників у 2015-2016 н.р.

Проблема, над якою працює шкільне методичне об'єднання класних керівників:"Майстерність педагога: його творча ініціатива, удосконалення методів, форм роботи з учнями".

Основні завдання шкільного методичного об'єднання класних керівників:

· підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та педагогіки;

· забезпечення виконання єдиних принципових підходів до виховання й соціалізації учнів;

· озброєння класних керівників сучасними виховними технологіями та знанням сучасних форм і методів роботи;

· вивчення, узагальнення та використання передового педагогічного досвіду роботи класних керівників;

· координування планування, організації та педагогічного аналізу виховних заходів класних колективів;

· сприяння становленню й розвитку системи виховної роботи класних керівників.

Функції шкільного методичного об'єднання класних керівників:

· організує колективне планування і колективний аналіз життєдіяльності класних колективів;

· координує виховну діяльність класних колективів та організує їхню взаємодію в педагогічному процесі;

· планує і постійно коригує принципи виховання та соціалізації учнів;

· організує вивчення та запровадження класними керівниками сучасних технологій виховання, форм і методів виховної роботи;

· обговорює соціально-педагогічні програми класних керівників і творчих груп педагогів, матеріалами узагальнення передового досвіду роботи класних керівників, матеріалами атестації класних керівників;

· оцінює роботу членів об'єднання, клопочеться перед адміністрацією школи про заохочення класних керівників.

За період 2015-2016 навчального року було проведено 3 засідання МО, на яких було розглянуто питання планування виховної роботи в класах, опрацьовані основні нормативні документи з виховної роботи, проводились психологічні тренінги, розглядались питання формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості, вивчалася робота, яку проводили класні керівники з профілактики правопорушень серед підлітків, система роботи з обдарованими дітьми, вивчалися новинки педагагічної літератури та передовий педагогічний досвід.В роботі МО брали участь класні керівники усіх класів.

Темою першого засідання було: Формування у школярів високої громадянської активності та національної свідомості. З першого питання виступила ЗДВР Сердюк І. Ю., керівник МО класних керівників 2015-2016 н.р., яка ознайомила з нормативно-правовою базою та методичними рекомендаціями з виховної роботи. Обговорили планування виховної роботи класними керівниками та значення проведення виховних годин патріотичного спрямування. З другого питання слухали шкільного психолога Лободу В. В., ознайомив з основними формами та методами формування національної свідомості та самосвідомості учнів. З третього питання слухали педагога-організатора Зубарєву Н. С., яка розповіла про виховання у школярів національних і загальнолюдських цінностей через залучення до позакласної діяльності.З четвертого питання слухали Гавричкову Л.В., керівника 2 кл., яка поділилась досвідом патріотичного виховання молодших школярів. Учитель підготувала презентацію, у якій висвітлила методи, які вона використовує у своїй роботі з метою патріотичного виховання молодших школярів. По п’ятому питанню слухали Бобровську Ю.А., яка наголосила на необхідності постійного контакту з батьками між батьківськими зборами. Так, Юлія Андріївна на початку нового року запропонувала батькам заповнити анкети, опрацювавши які зробила висновки за такими критеріями: увага, яка приділяється навчанню дітей у родині, увага, яка приділяється вихованню дітей у родині, мікроклімат у родині, побутові умові, захоплення дитини чи знають про них батьки).

Друге засідання було присвячене профілактиці правопорушень серед учнів та методам превентивного виховання. З першого питання слухали ЗДВР Сердюк І.Ю., яка наголосила на необхідності посилення контролю з боку класних керівників та соціального педагога щодо пропуску уроків учнями без поважної причини. З другого питання слухали соціального педагога Копильця О.М., який ознайомив зі списком учнів, які перебувають на обліку психологічно-соціальної служби. По третьому питанню слухали шкільного психолога Лободу В.В., який розповів про роботу, яка проводиться з батьками учнів, які схильні до правопорушень. З четвертого питання виступила кл. керівник Соколова Н. М., яка поділилась досвідом проведення виховних годин, які є профілактикою правопорушень та пропуску уроків без поважних причин.

На третьому засіданні обговорювали стан роботи з обдарованими дітьми, залучення їх до участі у конкурсах, олімпіадах, фестивалях, творчих проектах. З першого питання виступила педагог-організатор Зубарєва Н.С., яка ознайомила зі списками обдарованих дітей. По другому питанню слухали кл. керівника 11 класу Лукашеву Л. В., яка поділилась досвідом щодо виявлення обдарованих дітей у класі.

В якості основних форм роботи для реалізації даних задач визначені тематичні засідання методичного об’єднання; участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові; районні семінари вихователів й класних керівників на базі нашої школи; огляд класних колективів; відкриті виховні заходи; звіти про роботу; співбесіди, знайомство з новинками методичної літератури тощо.

Слід відмітити, що класні керівники здійснюють свою діяльність у тісній співпраці з бібліотекарем Зіновою Т.М., шкільним психологом Лободою В.В., соціальним педагогом Копильцьом О.М, педагогом-організатор Зубарєвою Н.С. В школі склалась добра традиція взаємодопомоги практичної й методичної, взаємовідвідування виховних заходів, спільне їх проведення, принциповий підхід до оцінювання роботи, зацікавленість класних керівників, вихователів та керівників гуртків у спільному обговоренні й реалізації проблем навчально-виховного процесу. В більшості випадків ця співпраця дає позитивні результати й на практиці, в тому числі й при проведенні відкритих виховних заходів, які крім інших мають на меті – удосконалення педагогічної майстерності.

Протягом навчального року класні керівники працювали над виховною проблемою школи, а саме: «Духовні орієнтири в освіті як засіб для формування національно-патріотичного виховання учнівської молоді». З метою національно-патріотичного виховання класним керівникам було рекомендовано провести відкриті виховні заходи, спрямовані на виховання почуття любові до батьківщини, рідного краю, поваги до державних символів.

Так, класні керівники початкових класів (Гавричкова Л.В., Рибіна О.М., Старікова Н.В, Овсієнко Ю.В.) провели Свято осені, на якому ознайомили учнів з особливостями природи рідного краю. Традиційним у НВК є свято Веселкової країни, яке у цьому навчальному році підготувала кл. керівник 4 класу Зьома І.П.

Класний керівник 5 класу Дікарєва В.В провела пізнавальний захід «Розкажи про Україну». Захід пройшов на високому рівні, з використання ІКТ та державної символіки. Під час заходу учні 5-7 класів ознайомилися з найцікавішими пам’ятками України.

Бобровська Ю.А. (кл. кер. 6 класу) провела новорічне свято для учнів 5-7 класів. Захід був проведений на високому рівні, з використанням костюмів, новорічних атрибутів.

Класний керівник 7 класу Зіміна О.В. відповідала за проведення заходу до Дня рідної мови. Захід був проведений у формі тематичної лінійки.

Класний керівник 9 класу Лєснікова В.О. була відповідальною за проведення заходу до Дня матері. Захід був у формі виховної години з залученням батьків.

Соколова Н.М. (кл. кер. 10 класу) організувала свято до Дня вчителя. Учні 10 класу підготували святковий концерт та вітальні листівки для працівників школи.

Лукашева Л.В. (кл. кер. 11 класу) традиційно, як керівник випускного класу, відповідала за проведення новорічного вечора для старшої школи. Випускники підготували виставу «У пошуках Нового Року». Захід був проведений на високому рівні, з використанням костюмів, музики, декорацій, котрі створили новорічну атмосферу.

Усі класні керівники залучають класні колективи до участі у патріотичних конкурсах та акціях. Так, НВК взяв активну участь у акції милосердя «Серце до серця», «Теплі речі воїнам АТО» . Початкова школа є активним учасником виставок «Дари осені», «Замість ялинки – букет», «Новорічні прикраси».

З метою профілактики роботи з учнями, що схильні до правопорушень було проведене засідання Ради профілактики правопорушень метою яких є облік учнів, схильних до порушень дисципліни та порядку, режимних правил поведінки; до агресивної, нетолерантної поведінки у школі, поза школою, у позаурочний час, у спілкуванні з оточенням; розробка та здійснення програми діяльності з профілактики та попередження правопорушень серед неповнолітніх, особливо серед тих, хто перебуває на внутрішньошкільному обліку; розповсюдження та пропаганда правових знань серед неповнолітніх із метою виховання правової культури та свідомості, законослухняності, дисциплінованості. Утворення у шкільному закладі атмосфери неприпустимості до будь-яких проявів антигромадської, протиправної поведінки.

Усі класні керівники мають план виховної роботи, складений за розділами: 1) аналіз роботи за минулий рік; 2) цілі та завдання виховної діяльності; 3) психолого-педагогічна характеристика класу; 4) основні напрями діяльності та справи класного колективу; 5) індивідуальна робота з учнями; 6) основні виховні заходи; 7) робота з батьками; 8) вивчення стану та ефективності виховного процесу в класі.

Виходячи з вище зазначеного, вважаю, що робота методичного об’єднання класних керівників у 2015-2016 н.р. проведена на достатньому рівні. Але й були недоліки:

· низький відсоток відвідування класних зборів батьками;

· невчасна здача документації (виховних планів роботи, звітів класних керівників з виховної роботи за і, іі семестр);

Для вирішення проблем у 2016-2017 н.р. перед членами МО поставлено задачі:

1. Класним керівникам:

1.1. Вдосконалювати роботу за пріоритетними напрямами виховної діяльності;

1.2. Індивідуальну роботу з батьками зробити основним способом взаємодії школи і сім’ї;

1.3. Організувати взаємовідвідування позакласних заходів;

1.4. Висвітлювати сої досягнення з виховної роботи на шкільному сайті.

У наступному навчальному році продовжити роботу над реалізацією проблеми : "Майстерність педагога: його творча ініціатива, удосконалення методів, форм роботи з учнями".

Заступник директора з ВР І.Ю. Сердюк

Кiлькiсть переглядiв: 496