ПАМ'ЯТКИ


Як вчити вірш

1. Бажано вчити вірш протягом декількох днів.

2. Прочитай вірш. Які почуття воно у тебе пробудило? Постарайся уявити те, про що пише автор.

3. Прочитай вірш ще 2-3 рази і відтвори його по пам'яті цілком ( можна заглядати в книгу).

4. Зверни увагу на ті місця, які гірше запам'ятовуються. Можеш позначити їх ключовими словами або схематичними малюнками на листку паперу, який буде у тебе перед очима.

5. Якщо вірш важкий, вчи його по рядках: перший , потім першу і другу; перший, другий і третій і т. д.

6. Відклади книгу. Повтори вірш ввечері, добре відпочивши після виконання домашньої роботи.

7. Кожен день виразно розповідай вірш 1-2 рази комусь із друзів або батькам.

8. Повтори вірш вранці перед виходом до школи в той день, коли будеш розповідати його в класі.


Як працювати на уроці в парі

1. Уважно прочитайте завдання .

2. Якщо ти виконуєш завдання з товаришем, який приблизно дорівнює тобі під силу, то намагайтеся розділити всю роботу порівну.

3. Допомагайте один одному в разі ускладнень, тактовно виправляйте помилки один одного.

4. Якщо твій товариш справляється краще тебе, не соромся звернутися до нього за допомогою, попросити щось пояснити. Але не зловживай цим.

5. Не ображайся на товариша, якщо він виправить ту чи іншу помилку.

6. Якщо ти бачиш, що твій товариш справляється гірше тебе, допоможи йому, проте старайся робити це так, щоб він сам працював з повним напруженням сил.

7. Стеж за тим, чи не робить він помилок, якщо робить, то тактовно і доброзичливо исправляй їх.

8. Запам'ятай головне правило: в будь-якому колективному справі потрібна узгодженість дій і готовність допомогти своєму товаришеві. Ти у відповіді за нього. Він - за тебе .


Як вирішувати завдання

Прочитай задачу і уяви собі, про що йдеться в задачі .

Запиши задачу коротко або виконай креслення .

Поясни, що показує кожне число, повтори питання задачі.

Подумай, чи можна відразу відповісти на питання завдання. Якщо ні, то чому. Що потрібно дізнатися спочатку, що потім?

Склади план рішення.

Виконай рішення .

Перевір рішення і дай відповідь на питання задачі .


Пам'ятка для перевірки орфограми

1. Яку букву ( які букви, частина слова) перевіряєш ?

2. На яке правило? Визнач спосіб перевірки (яке правило слід застосувати, або перевірити за словниками, або інший спосіб).

3. Виконай всі «кроки» (ступені) перевірки, не пропусти! Зроби висновок, як писати правильно .

4. Напиши правильно .


Правила списування пропозиції або тексту

1 . Прочитай пропозицію, текст.

2 . Подумай, чи розумієш ти, що будеш писати .

3 . Прочитай уважно перша пропозиція.

4 . Запам'ятай, як пишуться слова в реченні.

5 . Напиши його, диктуючи собі кожне слово по складах.

6 . Перевір, чи правильно ти списав .

Точно так же працюй над наступними пропозиціями .


Знайомство з новою книгою


1 . Розглянь обкладинку книги.

2. Прочитай прізвище автора і назву твору.

3. Уважно розгляньте ілюстрації , перегортаючи книгу.

4. Визнач приблизний зміст книги.

5. Самостійно прочитай розповідь ( вірш, казку і т.д.)

Робота з казкою

1. Як називається казка, хто її склав?

2. Перечитай казку. Як ти думаєш, яка вона (побутова, чарівна, про тварин) ?

3. Хто в казці діє? Які це герої ?

4. Які події описуються в казці ?

5. Перемагає чи хто-небудь у казці і чому?

6. Знайдіть у казці слова і вирази, які хочеться запам'ятати?

7 . Як ставиться автор до своїх героїв ?

8 . Що з цієї казки вам запам'яталося найбільше?


Як працювати над коротким переказом за планом ?


1 . Роздягнули розповідь на смислові частини.

2 . Перечитай розповідь по частинах , склади мислення картини з його утримання .

3 . У кожній частині розповіді виділи важливі думки (2-3 пропозиції)

4 . Перекажи кожну частину за планом ( при скруті можна заглядати в книгу)


Як скласти план оповідання?


1 . Прочитай розповідь цілком, звертаючи увагу на те , як побудований текст.

- Про що йдеться на початку оповідання?
-Які події описані далі?
-Чим закінчується текст?

2 . Роздягнули розповідь на смислові частини (одна частина відрізняється від іншої змістом)

3 . Визнач головне в кожній частині , зазначивши в тексті основні пропозиції .

4 . Перечитай їх , розкажи своїми словами , про що йдеться в цій частині . Підбери до неї заголовок.

5 . Запиши свій заголовок до кожної частини .

6 . Перевір себе по книзі , визнач , чи відображає заголовок головне. Чи не повторюється назва , не пропущено чи що-небудь важливе .

Кiлькiсть переглядiв: 286